Welkom

Leuk dat jullie het blog bezoeken van Biggle en Diesel en hun avonturen hier lezen. Ik zou het leuk vinden als jullie
ook een berichtje achter laten en vertellen wat jullie ervan vinden. Een antwoord krijg je zeker terug.

Groetjes Huize Zwientjes




zondag 2 november 2014

Varkens tuin

wroetplek voordat we ermee bezig gingen
Degene die mijn blog volgen weet dat we hier voor een half jaar terug een mooie tuin hadden en zie blog Bowie, op filmpje goed te zien dat ons gazon veranderd is in een zandvlakte)  Sinds anderhalf maand hebben de zwientjes nu dan ook echt hun eigen plek, mooi achter het hek en ze hebben alle ruimte. Zo is er een stal met een hok waar ze heerlijk kunnen slapen. De uitloop is helemaal bestraat wat ook weer goed is voor de hoefjes en vorige week de andere plek een echte wroetplaats gemaakt, daar kunnen en mogen ze doen wat ze zelf willen. En dat is te zien, grote kraters zijn in de grond gemaakt door de heren en ook hun behoefte plaats hebben ze daar zelf gemaakt. Varkens zijn schone dieren en maken dan ook hun eigen vaste plaats om hun shit letterlijk neer te leggen en dit is vaak zover mogelijk van de slaap en eetplek. Maar het nadeel was dat ze dit op het zand deden en ik vond dat niet handig om het op te ruimen. Dus vorige week daar wat stenen neer gelegd en ja je voelt het al aankomen ze gingen er mooi naast zitten. Grrr niet de bedoeling dus paar dagen gewacht met opruimen en jawel toen eindelijk op de stenen en sindsdien doen ze daar nu netjes hun behoefte. Alleen vinden ze het geweldig om mij te plagen als ik aan het opruimen ben want telkens gooien ze de emmer om als ik de plek aan het schoonmaken ben, of ze proberen de emmer weg te slepen dus ben daar vaker druk mee dan het opruimen zelf. Voor sommigen lachwekkend maar geloof me als je druk bent vind ik het niet altijd even leuk. En verder liggen er nog losse stenen die ze met hun neus steeds verplaatsen en omgooien, jee dan is goed te zien hoe sterk een neus van een varken is, geen steen is te groot of te zwaar
sinds de komst van de zwientjes is daar niks meer van over (

Maar ik wijk weer af, vorige week de tuin winterklaar gemaakt dus ook veel planten moesten weg en aantal moest gesnoeid worden. Prachtig vonden de heren dat want we waren de hele dag lekker bij ze buiten bezig en soms komt er iets lekkers voorbij waar je van kan snoepen zoals het riet. Deze viel op hun hek dus dat was snel erbij zijn en maar snoepen
Pakken wat je pakken kan

En vandaag weer een prachtige dag dus wij zijn weer buiten te vinden want er is nog werk genoeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten